Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Webinaaritallenne strategiakeskustelusta ”Asiakaskokemus ohjaa toiminnan kehittämistä” saatavilla

Digitaalisten palvelujen mahdollisuudet ja haasteet vesihuoltolaitoksilla puhuttivat VVY:n ensimmäisessä strategiakeskustelussa.

8.10.2021

VVY:n strategian tavoitteita käsittelevän keskustelusarjan ensimmäinen webinaari ”Asiakaskokemus ohjaa toiminnan kehittämistä” pidettiin perjantaina 8.10. Webinaarin tallenne on katsottavissa VVY:n  Youtube-tililtä linkistä: https://youtu.be/lARpGYDye_Y

Webinaarissa keskusteltiin mm. digitaalisten palveluiden, kuten etämittareiden ja chat -bottien, hyödyntämisestä vesihuoltolaitoksilta, mahdollisista uusista asiakkaille tarjottavista palveluista, asiakastyytyväisyyden mittaamisesta sekä asiakaspalvelun kehittämisestä yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Webinaariosallistujilta kysyttiin ”Olisiko asiakas-chatbot 24/7 vesihuoltolaitoksille hyvä ratkaisu?” Vastaajista 46 % vastasi kyllä, 43 % ehkä ja 10 % ei. Kysymykseen ”Olisiko asiakaspalvelua hyvä kehittää yhteistyössä asiakkaiden kanssa?” vastasi kyllä 90 % ja ehkä 10 % vastaajista.

Webinaarissa keskustelivat  johtaja Kimmo Rintamäki, Nivos Vesi ja Lämpö Oy, asiakkuusjohtaja Jussi Selenius, Lappeenrannan Energia Oy sekä toimitusjohtaja Irma Hyry, Vaasan Vesi. Haastattelijana toimi kehittämispäällikkö Saijariina Toivikko, Vesilaitosyhdistys. 

Keskustelun teemoihin liittyviä VVY:n julkaisuja:

Vesihuoltolaitoksen digitaaliset asiakaspalveluratkaisut – Hyvä tapa toimia

Vesihuoltolaitosten digistrategia – portaat digitalisaationhyödyntämiseen

Hyvän vesihuollon kriteerit

 

 

Avainsanat:

Lisää aiheesta

jätevesi talousvesi varautuminen

Vesihuollon kyberpuolustusta vahvistettiin harjoituksessa Jyväskylässä

17.12.2025
Puhtaan veden tuottamisesta ja jakelusta sekä jätevedenkäsittelystä vastaavia toimijoita pääsi vahvistamaan osaamistaan alan käyttöön räätälöidyssä harjoitusympäristössä. Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja Huoltovarmuuskeskus kertovat tiedotteessaan yhteistyönä järjestämästään kyberharjoituksesta.
viestintä

Uutiskirjeemme ilmestyi 17.12.

17.12.2025
varautuminen

Vesihuollossa tarvitaan enemmän yhteistä varautumista

17.12.2025
Vaatimukset vesihuoltolaitosten varautumiseen lisääntyvät. Riina Liikanen, valmiuspäällikkö, vesihuoltopoolin poolisihteeri kertoo blogissaan, miksi yhteinen varautuminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan.
jäsenyys, yhdistystoiminta

Venlan laaja taso maksuttomaksi varsinaisille jäsenille vuodesta 2026 alkaen

17.12.2025
Vesilaitosyhdistyksen hallitus päätti 11.12.2025 pidetyssä kokouksessaan muuttaa tunnuslukujärjestelmä Venlan laajan tason yhdistyksen varsinaisille jäsenille maksuttomaksi jäsenpalveluksi vuodesta 2026 alkaen.
verkosto ja pumppaamot viestintä

Kinkkurasvan paikka ei ole viemärissä

17.12.2025
Joulun lähestyessä vesihuoltolaitos voi viestinnässään muistuttaa, että ruokien paistorasvaa ei saa kaataa viemäriin eikä wc-pönttöön. Jähmettyessään rasva voi tukkia putkistot ja aiheuttaa laajoja ja kalliita vahinkoja. Katso miten Haminan Vesi, Porin Vesi, Kuopion Vesi ja Oulun Vesi viestivät aiheesta viestivät aiheesta viime joulun aikaan.
jäsenyys, yhdistystoiminta

Uudet kasvot koulutustyöryhmässä: Tommi Rantanen ja Vesa Arvonen

17.12.2025
Vesilaitosyhdistyksen koulutustyöryhmässä aloitti tänä syksynä uusia jäseniä, jotka tuovat mukanaan arvokasta kokemusta ja tuoreita näkökulmia vesihuollon koulutuksen kehittämiseen. Kysymme heiltä miksi he halusivat lähteä mukaan toimintaan sekä mitkä kysymykset he kokevat tärkeiksi.