Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Webinaaritallenne strategiakeskustelusta ”Asiakaskokemus ohjaa toiminnan kehittämistä” saatavilla

Digitaalisten palvelujen mahdollisuudet ja haasteet vesihuoltolaitoksilla puhuttivat VVY:n ensimmäisessä strategiakeskustelussa.

8.10.2021

VVY:n strategian tavoitteita käsittelevän keskustelusarjan ensimmäinen webinaari ”Asiakaskokemus ohjaa toiminnan kehittämistä” pidettiin perjantaina 8.10. Webinaarin tallenne on katsottavissa VVY:n  Youtube-tililtä linkistä: https://youtu.be/lARpGYDye_Y

Webinaarissa keskusteltiin mm. digitaalisten palveluiden, kuten etämittareiden ja chat -bottien, hyödyntämisestä vesihuoltolaitoksilta, mahdollisista uusista asiakkaille tarjottavista palveluista, asiakastyytyväisyyden mittaamisesta sekä asiakaspalvelun kehittämisestä yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Webinaariosallistujilta kysyttiin ”Olisiko asiakas-chatbot 24/7 vesihuoltolaitoksille hyvä ratkaisu?” Vastaajista 46 % vastasi kyllä, 43 % ehkä ja 10 % ei. Kysymykseen ”Olisiko asiakaspalvelua hyvä kehittää yhteistyössä asiakkaiden kanssa?” vastasi kyllä 90 % ja ehkä 10 % vastaajista.

Webinaarissa keskustelivat  johtaja Kimmo Rintamäki, Nivos Vesi ja Lämpö Oy, asiakkuusjohtaja Jussi Selenius, Lappeenrannan Energia Oy sekä toimitusjohtaja Irma Hyry, Vaasan Vesi. Haastattelijana toimi kehittämispäällikkö Saijariina Toivikko, Vesilaitosyhdistys. 

Keskustelun teemoihin liittyviä VVY:n julkaisuja:

Vesihuoltolaitoksen digitaaliset asiakaspalveluratkaisut – Hyvä tapa toimia

Vesihuoltolaitosten digistrategia – portaat digitalisaationhyödyntämiseen

Hyvän vesihuollon kriteerit

 

 

Avainsanat:

Lisää aiheesta

hallinto ja talous lainsäädäntö varautuminen

Lausunto: luonnos valtioneuvoston asetukseksi vesihuollosta

30.6.2025
Lausuntopyynnössä lausuttavana mm. kunnan vesihuoltosuunnitelman sisältö, omaisuudenhallintasuunnitelman sisältö ja ajan tasalla pitäminen, varautumissuunnitelman sisältö, vesihuoltolaitoksen toiminta palveluiden turvaamiseksi, vesihuollon poikkeamasta ilmoittaminen, asiakkaalle toimitettavat tiedot, tietojen välittäminen talousveden loppukäyttäjälle, vesihuoltolaitoksen toimintakertomuksessa kuvattavat tunnusluvut, vesihuollon tietojärjestelmään toimitettavat tiedot.
.
koulutus & tapahtuma

Yhdyskuntatekniikka-näyttely 2027 Jyväskylässä 12.-13.5.2027

26.6.2025
Seuraava YT-näyttely järjestetään 12.-13.5.2027 Messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Jyväskylässä. YT27-näyttelyn osastopaikkojen ennakkomyynti alkaa keväällä 2026. Huomaathan, että ennen vuoden 2027 YT-näyttelyä järjestetään Vesihuolto 2026 -päivät Lahdessa 20.-21.5.2026.
jätevesi koulutus & tapahtuma

Ilmoittaudu Pohjoismaiden johtavaan jätevesialan tapahtumaan - NORDIWA 2025

26.6.2025
Jäteveden käsittelyn ja vesihuollon johtava tapahtuma kokoaa alan asiantuntijat Osloon 23.–25.9.2025. Ilmoittautumiset ennen 22.8.2025.
jätevesi lainsäädäntö talousvesi vesihuolto laajasti

Arviointimuistio terveydensuojelulainsäädännön kokonaisuudistusta varten

24.6.2025
jäsenyys, yhdistystoiminta vesihuolto laajasti

Vesilaitosyhdistys hakee koulutuskoordinaattoria

24.6.2025
Haemme määräaikaista koulutuskoordinaattoria monipuolisiin koulutussuunnittelun tehtäviin. Tehtävä tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden olla mukana vahvistamassa osaamista vesihuoltoalalla ja kasvattamassa alan näkyvyyttä ja tunnettuutta.
vesihuolto laajasti viestintä

Vesihuoltolaitosten kuntapäättäjäviestintään tueksi esitysmateriaali

19.6.2025
Vesilaitosyhdistys on laatinut vesihuoltolaitoksien käyttöön esitysmateriaalia (PowerPoint), joka soveltuu erityisesti uusien luottamushenkilöiden ja kuntapäättäjien perehdytykseen.