HS-Veden asiakaslehden uusi numero on julkaistu
HS-Veden asiakaslehti Vesimittari ilmestyy kerran vuodessa. Lehdessä jaetaan ajankohtaista tietoa seudullisen vesihuoltoyhtiön toiminnasta. Vuonna 2022 lehden painomäärä oli 58 500 kpl ja se ilmestyi marraaskuussa.
24.11.2022
Vesimittari-lehdessä mm.
- Pääkirjoitus, toimitusjohtaja Jukka Meriluoto
- Käyttöveden tyypillisiä ominaisuuksia
- Hintamuutokset vuodelle 2023
- Sähköpulan vaikutuksista vesihuoltoon
- Vesilaitosasentaja Simo Tschernov: "Työn onnistuminen ja asioiden hoitaminen on pitkälit omasta toiminnasta kiinni".
- Jyrätien vuodon havainnosta palkkio. HS-Vesi on luovuttanut viime joulukuisen Jyrätien vuodon havainneelle ja havainnosta ilmoittaneelle Marjukka Pajavuorelle sadan euron palkkion.
Voit lukea lehden HS-Veden sivuilta tästä linkistä.
Lisää aiheesta
jäsenyys, yhdistystoiminta
Verkkolaskutusosoitteemme muuttuu 01.01.2026 alkaen
9.12.2025
Olemme siirtyneet ostolaskujen sähköiseen käsittelyyn ja verkkolaskujen vastaanottoon tehostaaksemme laskujen käsittelyä. Operaattorimme on Maventa. Toivomme, että saamme teiltäkin jatkossa verkkolaskuja.
julkaisut
vesihuolto laajasti
Venlan tunnuslukuraportti 2024 on julkaistu
8.12.2025
Vesilaitosyhdistys on julkaissut vuoden 2024 vesihuoltolaitosten tunnuslukujärjestelmän raportin, joka tarjoaa katsauksen alan toimintaan ja nykytilaan jäsenlaitosten näkökulmasta. Vesihuoltoala on kriittinen yhteiskunnan palvelu, minkä vuoksi ajantasainen, vertailtavissa oleva, tieto vesilaitosten toiminnasta on ensiarvoisen tärkeää
vesihuolto laajasti
viestintä
Uutiskirjeemme ilmestyi 3.12.
3.12.2025
Uutiskirjeessä kerromme, että eduskunta hyväksyi marraskuussa vesihuoltolain muutokset maa- ja metsätalousvaliokunnan mietinnön mukaisesti. Esittelemme myös WHO:n julkaisun, joka sisältää Ukrainan kokemusten pohjalta laaditut tarkistuslistat varautumiseen. Haastattelussa ovat Heinolan kaupunkiympäristöjohtaja Keijo Houhala sekä toimitusjohtajamme Riku Vahala. Mukana lisäksi ammattiryhmätapahtumien ajankohdat vuodelle 2026. Vesihuoltolaitoksen viestintä on olennainen osa hyvää asiakasvuorovaikutusta. Kannustammekin laitoksia viestimään asiakkaille vesimittarien jäätymisvaarasta sekä siitä, ettei kinkun paistorasvaa saa kaataa viemäriin.
julkaisut
varautuminen
vesihuolto laajasti
WHO julkaisi Ukrainan oppien pohjalta vesihuollolle tarkistuslistat varautumiseen
2.12.2025
Maailman terveysjärjestön (WHO) ohjeistus on laadittu Ukrainan sodan oppien pohjalta ja ottaa huomioon sotilaallisen voimankäytön tilanteessa tarvittavat toimenpiteet. Ohje perustuu yleisiin häiriötilannetoiminnan periaatteisiin, joten se soveltuu myös muihin häiriötilanteisiin. Materiaalia voi kuitenkin olla tarpeen mukauttaa paikalliseen toimintaympäristöön ja vesihuoltojärjestelmään soveltuvaksi.
verkosto ja pumppaamot
viestintä
Kinkkurasvan paikka ei ole viemärissä
2.12.2025
Joulun lähestyessä vesihuoltolaitos voi viestinnässään muistuttaa, että ruokien paistorasvaa ei saa kaataa viemäriin eikä wc-pönttöön. Jähmettyessään rasva voi tukkia putkistot ja aiheuttaa laajoja ja kalliita vahinkoja. Katso miten Haminan Vesi, Porin Vesi, Kuopion Vesi ja Oulun Vesi viestivät aiheesta viestivät aiheesta viime joulun aikaan.
Vuoden 2026 ammattiryhmätapahtumat
1.12.2025
Laita kalenteriisi ensi vuoden ammattiryhmätapahtumien ajankohdat. Tarkemmat tiedot kustakin tapahtumasta päivitetään tapahtumakalenteriin lähempänä varsinaista ajankohtaa. Kerro myös ideasi ja toiveesi tulevien tapahtumien sisältöihin liittyen.