Asiakasta hyödyttävä viesti: kerro vesimittarien jäätymisvaarasta ajoissa
26.11.2025
Vesimittarin jäätymistä voi ehkäistä eristämällä mittarin ja putket sekä varmistamalla, että mittaritila pysyy riittävän lämpimänä. Olemme koonneet jäsenlaitoksilta esimerkkejä selkeästä ja toimivasta viestinnästä, joita voi käyttää oman laitoksen viestinnässä inspiraationa. Artikkelin lopusta löydät myös jpg-kuvia vesimittarista viestinnän tueksi.
Aihe sopii erinomaisesti sekä laitoksen että kunnan some-kanaville ja verkkosivuille. Yhdessä voimme varmistaa, että asiakkaat muistavat suojata vesimittarinsa ennen kovien pakkasten alkua.
Esimerkkejä jäsenlaitosten viestinnästä:
Alva: Kotisivuilla artikkeli ”Suojaa vesimittari jäätymiseltä” sekä alla aiheeseen liittyvä Facebook-postaus.

Nivos: Kotisivuilla tiedote otsikolla ”Muistathan suojata vesimittarisi jäätymiseltä” ja alla aiheesta Facebook-postaus.

Tampereen Vesi: Alla näet Facebook-postauksen, joka on usean kuvan sarja. Viestissä kerrotaan jäätymisvaarasta sekä mitä tehdä, jos vahinko on jo sattunut.

Loviisan Vesiliikelaitoksen kaksikielinen Facebook-postaus asiakkaiden tavoittamiseksi mahdollisimman laajasti.

Vesihuoltolaitosten käyttöön kuvituskuvia vesimittarista
Tässä Vesilaitosyhdistyksen jäsenlaitosten käyttöön kuvia vesimittarista.
Voit ladata Linkedin- ja FaceBook-sivulle sopivan kuvan, jonka koko on 1080 x 1080:
1) tästä linkistä taustalla (kuvan ylä ja alapuolella on taustaväriä)
2) tästä linkistä ilman taustaa (kuva on rajattu niin, että vain vesimittari näkyy).
Voit ladata Instagramiin sopivan kuvan, jonka koko on 1080 x 1350:
1) tästä linkistä taustalla (kuvan ylä ja alapuolella on taustaväriä)
2) tästä linkistä ilman taustaa(kuva on rajattu niin, että vain vesimittari näkyy)